jueves, 23 de octubre de 2014

Diagrama del PLE

Abans d’adjuntar el meu PLE, vull iniciar aquesta nova entrada, explicant què és això de PLE. Jo mai havia escoltat aquest concepte, però una vegada vaig veure el diagrama, vaig pensar que n’havia fet molts.

Doncs, el PLE és coneix com a entorn personal d’aprenentatge (en angles: Personal Learning Environment). És una eina que ens ajuda a gestionar el nostre propi aprenentatge. Com a característiques puc dir:
  • Permet fixar les nostres fites d’aprenentatge.
  • Facilita la gestió dels aprenentatges.
  • Generen altres processos d’aprenentatge com reflexió, modificació, etc.


Aquestos diagrames poden estar fets d’un o varis subsistemes, on es pot incloure i enllaçar els conceptes. Així es pot observar d’una manera més visual tots els objectius d’aprenentatge que té assolit. Un PLE mai és fixa ja que s’amplia i es van unint conceptes.



Com ja es pot observar amb els exemples anteriors, és una eina molt visual on es pot observar totes les interaccions que l’autor sap desenvolupar. Crec que si l’usuari de la xarxa virtual sap com es manegen les eines tendra més possibilitats de millorar el seu propi aprenentatge. Ja que avui en dia, tothom ha de saber uns requisits basics en el món tecnològic on vivim i on canvia tan sovint. El dubte és si ens intenten millorar el nostre benestar  o bé volen que depenguem sempre de les TIC. Què en penseu?


Imatge de: Adrian Berg

En relació a aquesta nova entrada, m’ha fet reflexionar sobre quins aprenentatges he desenvolupar a partir de les noves tecnologies. Dir que aquest diagrama ha augmentat molt des de que vaig iniciar els estudis, ja que he après a utilitzar diferents programes informàtics que abans no sabia de la seva existència. Així que m’ha sorprès a mi mateixa, de totes les noves estratègies que he après al llarg d’aquestos darrers anys, i com ha evolucionat. Així que espero que en un futur, pugui ampliar-lo.

Finalment, crec que els docents haurien de tenir uns coneixements basics de les TICs per tal de respondre millorar a les necessitats dels alumnes. Jo gràcies a aquestes eines, ja em puc imaginar les meves classes més dinàmiques i no tan de caire tradicional. Amb el maneig d’aquestos mitjans, podem augmentar l’interès dels alumnes i a la vegada, els docents sempre estan aprenent coses noves. 

Per acabar, podeu veure el meu PLE. Espero que us agradi.



No hay comentarios:

Publicar un comentario